Drumuri de iarna

Imi place sa conduc si cred ca am mai vorbit despre micile mele bucurii in repetate randuri. Am trecut prin toate fazele condusului de la impetuozitate la lene de pasager... insa, indiferent de faza, bucuria persista. Acum probabil trec printr-o perioada ceva mai matura :), sunt mai linistita, mai dornica sa vad peisajul si mai responsabila, cel putin ca raspuns la accidentele despre care am tot auzit in ultimul timp.

Una din bucuriile de care nu prea aveam parte era mersul la munte cu masina. Initial am avut masini mici, care nu prea trageau, ulterior am reusit sa conduc o masina pe care mi-am dorit-o foarte mult si care-mi place la nebunie dar care...are tractiune pe spate. Asta e un lucru minunat vara dar e ceva infiorator iarna. Imi amintesc ca acum vreo doi ani la primii fulgi de zapada a ramas la intrarea din Fundeni intr-o dupa amiaza in care veneam la o urgenta. Nu e un lucru agreabil: aveam in total vreo 30 de minute sa ajung in sala, luasem din drum o colega ce urma sa intre si ea, ningea dar pe jos nu se formase inca un strat adevarat de zapada. Colega mea s-a dat jos sa impinga, un domn destul de in varsta care parea sa fi venit vizitator la cineva s-a alaturat si el, eu am ramas la volan jenata de situatie...  Pana la urma am reusit sa o mobilizam si sa o ducem in parcare...dar apoi a trebuit sa o abandonez pentru doua saptamani cat a durat iarna.

Cu anvelopele de iarna nu se va transforma tractiunea pe spate in tractiune integrala dar, cu siguranta,  masina nu va mai ceda la primii fulgi de zapada - vei putea merge, frana in siguranta, parca fara probleme, chiar si la temperaturi sub 0. Este sfatul pe care mi l-au dat in urma cu doi ani mai multi colegi cu acelasi tip de masina ca si mine. Anul trecut, cand mi-am pus anvelopele de iarna, am constatat cu bucurie ca, la nivel de iarna incipienta, sunt in siguranta. Sigur, pentru mers la ski, ramane de baza masina sotului meu :) dupa ce o verificam atent cu checklistul de aici sau cu sugestiile de pe acest blog de mecanic de unde am luat si poza.

Acum, ce sa spun, e o investitie si nu ne-a fost usor sa ne mobilizam ca sa o facem. Faptul ca e pentru siguranta ne-a convins sa temperam alte cheltuieli si sa ii dam acesteia prioritate. Initial, cand am vazut anul trecut ca utilizarea anvelopelor de iarna devine obligatorie in Romania ne-am gandit mai ales la interesele colaterale. Dar, apoi, am vazut ca si in alte tari din Europa sunt obligatorii cauciucurile de iarna in diferite perioade: Elvetia, Austria, Slovenia, nordul Italiei, Suedia, Finlanda si altele. Printre care si tari prin care, daca vreti sa iesiti cu masina din Ro iarna aceasta (1 noiembrie - 15 aprilie!!!!) s-ar putea sa fiti obligati sa treceti. Decat o amenda solida, mai bine pneuri de iarna :)


Blogal Initiative  promoveaza deci O initiativa pentru siguranta rutiera sustinuta de Michelin. E o promovare la care m-am alaturat pentru ca, desi are un substrat comercial, vizeaza si siguranta.


Comentarii