Paste fericit!

Pastele este sarbatoarea mea favorita mai ales prin simbolul luminii... V-am mai povestit cum m-a emotionat ani la randul gestul acesta simplu care pare sa schimbe tot: lumina, iluminarea, sa iei si sa duci lumina cu tine.

Imi plac si celelalte obiceiuri. In anul 2002, cand eram studenta in Franta, am facut cele mai frumoase oua rosii. Ma simteam 'izolata' acolo asa ca am vopsit ouale cu tot devotamentul care era necesar incat sa recreez senzatia de acasa.

E insa mai greu sa conservi atmosfera de sarbatoare atunci cand esti intr-un loc in care nimeni nu sarbatoreste. Un gand imi spune ca forfota exterioara a celor care isi pregatesc sarbatoarea, spiritul de emulatie traditional (casa mea e mai curata, mancarea mea e mai gustoasa) au si ele un rol in farmecul zilei de Pasti. Minimizam ceea ce e traditional si 'neaos' pana ne lipseste un pic. Atunci renasc nostalgiile copilariei si dorul de a reactualiza atmosfera de atunci.

Va doresc un Paste fericit, linistit si iluminat, cu atmosfera pe care v-o doriti voi! Si un iepuras cu cadouri frumoase :) Al meu se pregateste...

Comentarii