Pentru Dan Mircea Cipariu "singuratatea vine pe facebook"

Astazi la ora 18.00 la Targul Gaudeamus se lanseaza antologia colectiva Marfa reincarcata de Dan Mircea Cipariu, Florin Dumitrescu, Sorin Gherguţ, Dan Pleşa şi Bogdan O. Popescu. 

Ocupat cu lansarea, Dan Mircea Cipariu a gasit totusi ragaz sa raspunda catorva intrebari despre relatia scriitorilor cu mediile sociale. Am aflat asadar cum stau lucrurile in cazul sau... De la "hai sa ne intalnim pe site sambata seara", volum publicat in 1999, la "singuratatea vine pe facebook", carte aflata in lucru, se poate afirma ca realitatea virtuala a amprentat mereu poezia lui DMC.
 
Nu-mi ramane decat sa ii urez "succes la lansare" pe blog deci virtual... pentru ca desi am fost prezenta la lansarea volumului Marfa in 1996 (asa cum si mentioneaza Dan intr-un articol de la Agentia de carte), din pacate, editia 2011 m-a surprins departe de Bucuresti.
 
1. Ai blog? Ai cont pe Facebook? Ai Twitter?
După ce am lansat "Poemul matriţă", în 2008, la Editura Brumar, bunul meu prieten Mihai Zgondoiu, un artist vizual de talie europeană, mi-a făcut frumoasa surpriză de a a-mi dărui un blog al proiectului, http://poemulmatrita.blogspot.com  . Tot Mihai Zgondoiu m-a pus în faţa unui fapt împlinit: contul meu pe facebook. Pentru mine, şi contul de pe facebook, şi blog-ul pentru "Poemul matriţă" sunt mijloace de promovare şi atât. Nu mi-am făcut un blog personal pentru că lucrez la două proiecte literare, "singurătatea vine pe facebook", o carte de poezie care o să apară, în 2012, cu desenele şi coperta lui Mihai Zgondoiu, şi un roman, "Cum am devenit vegetarian". Abia reuşesc să găsesc timpul sufletesc pentru scrierea acestor proiecte ca să stau să fac jurnal şi comentarii pe un blog al meu.

2. Ce parere ai despre blogurile de scriitor?
Ca să fiu ludic, aş spune că sunt un rău necesar. Pentru că, atunci când e cazul, pe lângă autoreferenţialitate, autobiografism, în doze care concurează tabloidizarea aspectelor intime ale vieţii, blogurile de scriitori ne oferă un altfel de laborator al creaţiei, uneori în priză directă.

3. Consideri ca platformele de social media pot ajuta PR-ul cultural? In cazul in care folosesti aceste platforme, ai observat un impact mai mare al ultimelor lansari anuntate in social media?
Dacă sunt folosite într-un mod inteligent, non-agresiv, cu siguranţă aceste platforme pot fi chiar de utilitate publică. Prietenii mei de pe facebook îmi scriu că fără informaţiile date de AgenţiadeCarte.ro, informaţii postate pe peretele meu, nu ar fi la curent cu noutăţile din lumea noastră editorială, cu ceea ce se întâmplă viu şi important în viaţa scriitorilor români.

4. Ai scrie cronici/ ai publica interviuri exclusiv in mediile sociale?
Depinde şi de cerere, şi de ofertă :)))
5. Exista vreun proiect de social media pe care ti-ai dori sa-l realizezi impreuna cu alti scriitori?
Singurul meu proiect pe media electronică este şi va fi AgenţiadeCarte.ro .  Proiectele de social media dedicate în acest moment scriitorilor sunt ori sectare ori destul de amatoristic făcute!
 

Comentarii

Trimiteți un comentariu