De ce nu pot face mai multe lucruri deodata?

Pe cand eram liceeana si citeam Studii despre iubire de Jose Ortega y Gasset, mi-am propus sa retin o parere de a lui cum ca barbatii au creierul impartit in categorii in timp ce femeile se dedica unei singure categorii. Adica ei pot iubi, munci si practica sport cu acelasi elan in timp ce ele fie iubesc, fie muncesc cu elan. Asta asa, ca sa ingrosam tusele :) Probabil ca multe studii legate de gen au contrazis sau macar nuantat parerea asta. Astazi spunem mai frecvent ca femeile ar fi multi-tasking (intr-un interval bine definit de timp - ex. 15 min) desi nici asta nu cred... pentru ca trebuie sa cuantifici prea multe lucruri - nr. taskuri realizate simultan, calitatea realizarii lor si intervalul de timp necesar pentru efectuarea taskului intr-un proces multitasking fata de single tasking...

Cert e ca nu despre multitasking propriu zis voiam sa scriu... Ci doar ca imi e greu sa imi compartimentez ziua. Adica pot exista in aceeasi zi si in spatiul profesional si in cel privat dar nu pot sa fiu deopotriva si medic, si cercetator, si scriitor si ... Ma deranjeaza aceasta incapacitate de a shifta natural intre activitati diferite. Desi, in principiu, predau materialele la timp (mai sunt si exceptii), nu pot lucra dupa orar riguros pentru ca trebuie sa intru in atmosfera. Nu pot sa vad 3 pacienti si sa ma intorc sa scriu trei fraze dintr-un articol stiintific si-apoi sa ma intorc pe sectie la pacienti sau sa cobor la bloc pentru ca nu functionez astfel.

Nu stiu altii cum sunt (da, s-a mai zis) dar la mine inspiratia conteaza. Pot sa realizez un task de 4 ore in 3 daca am starea necesara dar risc sa realizez un task de o ora in patru daca nu am chef. Strategia mea e sa fac lucrurile in ordinea in care imi fac placere si in general sa fac in asa fel incat placerea sa vina :), adica sa ma gandesc cu drag la ceva ce voi face in viitor astfel incat de-abia sa astept momentul in care ma pot apuca de lucru.

Singurul aspect neplacut e ca uneori isi vara viata gheara in toata afacerea asta. Ai sefi, in chirurgie ai orare de lucru absolut haotice, ai colegi, ai evenimente neprevazute... si nu ma refer la surprizele de genul "pleci la congresul cutare:)". Uneori as vrea sa lucrez cu sange rece, non-inspirational, non-creativ. As mai scurta my To do list... dar ma consolez cu gandul ca poate si rezultatul ar fi altul.




Comentarii