Multumesc pentru raspunsurile la faimoasa intrebare cu puiul, vaca si iarba. V-am promis interpretarea, daca putem sa ii spunem asa, si v-am mai promis ca nu va fi neplacuta pentru nimeni.
Experimentul pe care vi l-am propus a fost realizat de psihologul de dezvoltare John Hagel si reprodus in articolul "What captures your attention controls your life" de Kare Anderson de pe blogurile Harvard Business Review.
John Hagel le-a aratat cele trei cartonase desenate unor copii alcatuind doua grupuri: copii americani si copii din China. Copiii americani au ales cel mai frecvent sa pastreze impreuna vaca si puiul, considerandu-le pe amandoua animale deci cartonasele ar fi facut parte din aceeasi categorie. Copiii chinezi au ales cel mai frecvent sa aseze impreuna vaca si iarba, urmand logica "vaca mananca iarba" asadar intre cele doua cartonase exista o relatie logica.
John Hagel subliniaza ca alegerile copiilor sunt reprezentative pentru genul de viziune al celor doua societati: societatea vestica, americana isi focalizeaza atentia pe obiect, judecandu-l in afara contextului, societatile orientale, asiatice judeca obiectele prin prisma relatiilor dintre ele.
Pe de alta parte, prin filtrul articolului si a celorlalte experimente mentionate aici, putem afirma ca ceea ce ne capteaza atentia este esential atat pentru munca noastra, cat si pentru atributiile/functiile pe care le indeplinim. Adica ar trebui sa avem o meserie careia sa ii acordam atentie nesimulata pentru ca pune accent exact pe ceea ce ne atrage "obiect vs relatie" (daca trebuie sa simplificam). Mai mult, lucrurile carora le acorda atentie leaderii sunt un fel de exemplu pentru intreaga echipa.
Odata ajunsi aici, trebuie sa va spun ca si parintii sunt un fel de leaderi. Un alt experiment citat de articol este cel condus de divizia de management a parcului Disney din Orlando, Florida acum cativa ani. Managerii voiau sa afle ce ii intereseaza cel mai tare pe copiii mici din oferta parcului de distracti: luminile, paradele, montagne russe-urile, personajele deghizate, gustarile de fast food etc. Ei bine, ce credeti ca au descoperit? Pe copiii mici ii interesau cel mai mult telefoanele parintilor. Pentru ca parintii, in loc sa dea atentie neconditionata parcului/copiilor, isi diversificau un pic meniul :) folosind telefoanele. Prin urmare rationamentul copiilor era de tipul "daca telefonul e interesant pentru mama/tata in parc, atunci telefonul reprezinta un obiect foarte interesant pentru mine".
Eu am ales tot vaca si iarba, ca sa fiu sincera. Iar cativa dintre voi au fost foarte creativi si au mers nu pe obiect, nici pe relatie, ci pe imagine/estetica. Interesant... It's the walk of life! :)
PS. Poza de pe Caffeinated thoughts.
Experimentul pe care vi l-am propus a fost realizat de psihologul de dezvoltare John Hagel si reprodus in articolul "What captures your attention controls your life" de Kare Anderson de pe blogurile Harvard Business Review.
John Hagel le-a aratat cele trei cartonase desenate unor copii alcatuind doua grupuri: copii americani si copii din China. Copiii americani au ales cel mai frecvent sa pastreze impreuna vaca si puiul, considerandu-le pe amandoua animale deci cartonasele ar fi facut parte din aceeasi categorie. Copiii chinezi au ales cel mai frecvent sa aseze impreuna vaca si iarba, urmand logica "vaca mananca iarba" asadar intre cele doua cartonase exista o relatie logica.
John Hagel subliniaza ca alegerile copiilor sunt reprezentative pentru genul de viziune al celor doua societati: societatea vestica, americana isi focalizeaza atentia pe obiect, judecandu-l in afara contextului, societatile orientale, asiatice judeca obiectele prin prisma relatiilor dintre ele.
Pe de alta parte, prin filtrul articolului si a celorlalte experimente mentionate aici, putem afirma ca ceea ce ne capteaza atentia este esential atat pentru munca noastra, cat si pentru atributiile/functiile pe care le indeplinim. Adica ar trebui sa avem o meserie careia sa ii acordam atentie nesimulata pentru ca pune accent exact pe ceea ce ne atrage "obiect vs relatie" (daca trebuie sa simplificam). Mai mult, lucrurile carora le acorda atentie leaderii sunt un fel de exemplu pentru intreaga echipa.
Odata ajunsi aici, trebuie sa va spun ca si parintii sunt un fel de leaderi. Un alt experiment citat de articol este cel condus de divizia de management a parcului Disney din Orlando, Florida acum cativa ani. Managerii voiau sa afle ce ii intereseaza cel mai tare pe copiii mici din oferta parcului de distracti: luminile, paradele, montagne russe-urile, personajele deghizate, gustarile de fast food etc. Ei bine, ce credeti ca au descoperit? Pe copiii mici ii interesau cel mai mult telefoanele parintilor. Pentru ca parintii, in loc sa dea atentie neconditionata parcului/copiilor, isi diversificau un pic meniul :) folosind telefoanele. Prin urmare rationamentul copiilor era de tipul "daca telefonul e interesant pentru mama/tata in parc, atunci telefonul reprezinta un obiect foarte interesant pentru mine".
Eu am ales tot vaca si iarba, ca sa fiu sincera. Iar cativa dintre voi au fost foarte creativi si au mers nu pe obiect, nici pe relatie, ci pe imagine/estetica. Interesant... It's the walk of life! :)
PS. Poza de pe Caffeinated thoughts.
Comentarii
Trimiteți un comentariu