Around the world, around the clock

Imagine de aici
Revista Vogue in editia franceza din luna august avea ca supliment o nuvela a Ednei O'Brian. Asocierea carte de buzunar - revista glossy mi s-a parut atractiva asa ca am hotarit sa incurajez alaturarea aceasta citind nuvela :)) Cred ca a fost una dintre cele mai proaste lecturi de muuult timp.

O prezentatoare TV celebra are o legatura cu un avocat faimos casatorit si dupa ce ni se relateaza cateva scene din intimitatea celor doi, evident barbatul isi paraseste nu nevasta, ci amanta atunci cand aceasta incepe sa nutreasca si alte sentimente. Asa ca urmeaza cateva pagini de depresie, o rezolvare mediocra si o filosofie facila de final... Cartea nu are nimic: nici originalitate, nici profunzime, nici condei, nici macar prospetime. Chiar am fost tare dezamagita de alegerea Vogue pentru ca vorbim de o revista in care sunt publicate interviuri cu Llosa, Auster si Toni Morrison, nu cu Musso sau mai stiu eu ce alti eroi moderni ai scrisului in masa.

***
In chip de protest, mi-am cumparat un teanc intreg de carti care ma astept sa imi placa :))

***
Tot in chip de protest :), am citit un review in The guardian la o culegere de texte ale Norei Ephron, The Crazy salad, texte publicate in cea mai mare parte in The Esquire. Printre ele cateva articole legate de ideea de feminism pentru care scriitoarea a fost o adevarata partizana. Autoarea cronicii din The guardian identifica doua lectii invatate de la Ephron in domeniu:
1. sa nu lasi pe nimeni sa iti spune cum trebuie sa fii feminista.
2. cel mai mare pericol este ca feminismul sa se manifeste prin lupta intre femei. Cred ca este exemplul cel mai frecvent intalnit de mine. Un fel de Mulier mulieris lupus est :)

btw, stiati etimologia lui mulier (lat.)= femeie care provine din adjectivul mollior = mai moale, comparativul lui mollis.

***
Etimonul acesta ma face sa ajung la o idee pe care am citit-o in alta parte, promovata de catre Laurel Thatcher Ulrich: well-behaved women seldom make history. Asta pentru ca va vorbeam despre educatie acum cateva zile. Continuarea in episodul urmator...

Comentarii

  1. Nu cred ca imi ramane timp pentru reviste glossy! Politica lor de marketing si advertising are psihologi buni care sa determine mintile modeste sa-si arunce compulsiv banii pe...shoping, shoping, shoping. Creaza false sisteme de valori care de obicei prind foarte eficient in plasa "frumoasele" sau "blondele" care nu castiga cat ar vrea sa cheltuiasca. Referitor la nuvela, cred ca paginile sunt evitate cu grija, "blondele" isi insusesc temeinic retete de viata de cuplu, retete de amenajari interioare, retete de ...gomaj, etc., sustinand costant o enorma piata de desfacere care sa le amageasca ca sunt aliniate gusturilor selecte. "Mulier muliers lupus est" mi-a placut :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord ca este vorba despre mult marketing. *

      Pe de alta parte, in ceea ce ma priveste, nu sunt atat de categorica.

      Unele reviste glossy mi-au produs si momente tare placute. Cred in educarea simtului estetic si in moda, si in design interior iar aici revistele astea au rolul lor cand informatia se sedimenteaza, nu daca urmezi cu sfintenie indicatiile dintr-un singur numar. Apoi interviurile pe care le-am citit in paginile lor mi-au ramas uneori bine conturate.

      Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca eu cred ca este important sa ramai in contact si cu cultura street, nu numai cu cea inalta ca sa intelegi vremurile pe care le traiesti.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu