Orasele

Ma gandeam ieri, citind Death in the afternoon, ca orasele sunt precum niste femei...

Unele sunt seducatoare si ochii lor albastri (sau verzi, sau negri, cum preferati) promit bucurii inegalabile. Asta la prima intalnire... iar apoi pe masura ce le descoperi profunzimile ajungi uneori sa descoperi ca ai intrat intr-un cerc vicios in care registrul este limitat si satisfactiile se repeta la intervale scurte pana numele lor devine obisnuinta.

Altele sunt initial obositoare. La prima intalnire par sa nu iti focalizeze atentia pe nimic sau eventual pe vreo piateta centrala dar ulterior, batandu-le drumurile, cu nenumaratele lor ramificatii, gasesti surprize, motive de bucurie si emotii la aproape fiecare colt de strada.

Altele sunt pur si simplu gri , fara calitati aparente care sa te trezeasca la viata, fara hohote de ras sau de plans, repetate la infinit si prea rar tentante.

***
Ok, n-a fost numai Death in the afternoon. A fost si cartea de calatorii a lui Henry James despre Franta - Voyage en France. Iata cum vorbeste despre Montpellier:

"Il y a des endroit qui plaisent sans que l'on puisse dire pourquoi: Montpellier est de ceux-là. La grande promenade de Peyrou offre de beaux points de vue mais sa situation n'a rien d'exceptionnel. La ville renferme en outre un bon musée et les longues façades de sa faculté mais ce sont là ses seules richesses spécifiques. Sa cathédrale m'a fait l'effet d'une de moins intéressantes que j'aie vues, et il n'y a aucun autre monument pour relever ce niveau".

***
Hemingway spune ca ghidurile despre Spania se vand mai bine decat turismul in Spania in timp ce Franta se vinde mai bine decat ghidurile despre Franta. Nu se intampla uneori asa si cu femeile :)?

Comentarii

  1. de fapt n-am dat bani pe ghiduri. tripadvisor e suficient pentru un tip comun.
    femeile in schimb...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hm, sincer nu ma gandeam chiar la dat bani pe femei :) desi nu exclud ca este una dintre variantele care circula :)

      Ma gandeam mai degraba la diferenta intre un soi de popularitate generala si o popularitate specifica (fata de the significant other)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu