De la altii

V-am mai povestit despre momentul meu de placere: cititul la mic dejun duminica dimineata :) Ei bine, pentru mine nu a fost cazul saptamana aceasta pentru ca am fost de garda. Sper macar sa va bucurati voi.

Cateva din propunerile de mai jos le-ati gasit probabil deja pe pagina mea de facebook :) Altele sper sa fie ... noi.

1. aria de proiectie a telefonului

exista o teorie mai veche cum ca oamenii devenisera atat de dependenti si de proiectati in masinile personale incat aceste masini puteau fi considerate drept o proiectie a organelor genitale ale individului. In mod similar, cred ca am putea vorbi foarte... neurobiologic despre modificarile pe care utilizarea sistematica a telefoanelor mobile le-au produs in creierele noastre. Nu ma gandesc aici la radiatii etc. ci la fenomenele de dependenta, la diminuarea capacitatii de atentie indelungata la o unica activitate, la efectele asupra comunicarii s.a.m.d

Pe acestea din urma le-am gasit tare bine reprezentate in filmul de mai jos, identificat intai la Garance Dore. Doamnelor si domnilor, I forgot my phone...


2.  de ce sunt feminista

Daca v-a prins discutia despre Ce vor si ce pot femeile sa devina, atunci s-ar putea sa va intereseze sa vizitati blogul Siminei care discuta despre ce fel de feminista este raportandu-se la (si uneori opunandu-se fata de) explicatiile lui Simone de Beauvoir dintr-o emisiune cu tema "Why I am a feminist". Emisiunea dureaza 49 de minute dar cred ca merita vazute. Sunt baza oricarei discutii viitoare despre importanta si nuantele feminismului. In plus pentru mine a fost socant sa constat cat de putine s-au schimbat in 40-50 de ani...

3.secretul este respectul de sine

O cunostinta de-a mea citeste The secret de Rhonda Byrne, un fel de carte fenomen pe continentul nord american asupra puterii gandirii pozitive. Am rasfoit-o si m-am convins repede ca nu este pe gustul meu: e facila, pseudostiintifica si misticizeaza lucrurile (marii leaderi au stiut Secretul si au refuzat sa il impartaseasca si cu noi. Secretul e ca trebuie sa iti formulezi gandurile pozitiv nu negativ si sa crezi in ele iar ele se vor implini. Yeah right, this and hard work). Asa cum spun unii din criticii cartii, The secret pare sa stimuleze primitive thinking, nu positive thinking.

Totusi nu vreau sa se inteleaga din randurile de mai sus ca nu cred deloc in gandirea pozitiva. Sunt intru totul de acord cu puterea increderii in propria persoana si a respectului de sine. Mai ales daca este formulat intr-un mod evoluat si nuantat, asa cum o face Joan Didion intr-un eseu.

"To have that sense of one’s intrinsic worth which constitutes self-respect is potentially to have everything: the ability to discriminate, to love and to remain indifferent. To lack it is to be locked within oneself, paradoxically incapable of either love or indifference. If we do not respect ourselves, we are on the one hand forced to despise those who have so few resources as to consort with us, so little perception as to remain blind to our fatal weaknesses."

"Self-respect is a discipline, a habit of mind that can never be faked but can be developed, trained, coaxed forth"

***
Alte idei conexe pe Jocul Orb
- realitate virtuala: Jocurile pe calculator si viata reala
- despre Simone de Beauvoir: Sartre si Simone de Beauvoir
- despre Joan Didion: The year of magical thinking, Blue nights, Cuvant si sens

Comentarii