Inspiratie vizuala

Imi place cand apar noile colectii de moda si designerii incep sa enumere sursele lor de inspiratie. Uneori sunt expuse si moodboardurile lor si atunci deliciul de a descoperi drumul parcurs de imaginatie e mai mare. Ma gandeam mereu cat de frumos trebuie sa fie sa 'lucrezi' cautand inspiratie. Dar imi dau seama ca uneori sursele vin ele la tine, spontan, si nu trebuie decat sa le notezi pentru momentul in care vei avea de recurs la ceva vizual.

Mi se intampla, mai ales in vacanta sau in weekendurile cu adevarat relaxante, sa imi las mintea sa se imprime cu surse de inspiratie vizuala. Nu stiu cu adevarat la ce le-as putea utiliza. Sunt inca prea putin tehnica in rarele momente in care incerc sa ma joc cu acrilic pe panza... Modelele mele vizuale sunt prea indraznete pentru a fi folosite in prezentari stiintifice. Poate ele reies in asocierile din tinuta sau din decoratiunile de interior insa nimic nu vorbeste cu adevarat despre frumusetea lor initiala. Poate doar placerea de a le recunoaste ca surse in opera unor pictori talentati sa cantareasca mai greu...

Cateva exemple la intamplare:
- pestii exotici
 - picturile rupestre de la Altamira si Lascaux despre care Picasso spunea ca tot ce a urmat e decadenta


- scoarta olteneasca si ia buciumaneasca

 - azulejos portugheze

- portelanul Wedgwood
- pasarile cerului

- florile pamantului
-mozaicurile bizantine

Ma opresc dar numai de teama ca imi consum tot spatiul de stocare pentru blog...

Comentarii