Never give up

E o lozinca pe care ati auzit-o desigur si in alta parte. Nu renunta, nu abandona pana nu s-a sfarsit.

Uneori e dificil, conditiile par atat de putin prielnice unei schimbari. Ai senzatia ca nu serveste la nimic, ca te supui singur(a) unui travaliu inutil, ca pierzi timpul, ca distanta care te uneste de scop este atat de mare incat va separa mii de ani lumina.

Si totusi ceea ce diferentiaza castigatorii de finalisti este tocmai capacitatea de a se concentra si de a lupta pana la capat.

Iata 5 strategii ale mele cand am nevoie sa reintru in joc:

1. Soundtrackul potrivit

Cred ca avem fiecare "imn-urile" care ne motiveaza. Le spun asa pentru ca sportivii sunt intotdeauna motivati de intonarea imnului national inainte de competitie. E senzatia ca faci parte dintr-un plan mai mare, ca esti mai mult decat un individ. Acele 2-3 melodii care te motiveaza merita uneori ascultate in bucla.

2. Look for inspiration

Cand te uiti inspre altii si vezi ca ei au reusit in pofida conditiilor de mediu nefavorabile (orice ar insemna asta), esti mai predispus sa continui. Cand vezi ca uneori sportivii datorita unei forte mentale de fier, au reusit sa rastoarne situatia unui meci, esti mai inclinat sa continui. Inaintea marilor examene, m-am uitat intens la meciuri de tenis. Acum am mai putin timp si nu mai folosesc televizorul. Dar internetul e un substitut bun. Aici gasiti top 10 cele mai bune meciuri de tennis cu rasturnari spectaculoase de situatie si dorinta de a invinge. Va povesteam mai demult despre respectul meu pentru cei care reusesc sa valorifice sansa la penalty in finalul cupelor internationale cand presiunea este foarte mare. Daca nu va place tenisul, cautati exemple aici.

3. Gnosce te ipsum

De ce meriti sa castigi? Care iti sunt punctele slabe? Ce aduci tu in plus fata de competitori? Imi analizez si imi recapitulez sistematic punctele forte dar si zonele in care am mai mult de lucrat. Asta ma face foarte putin vulnerabila in fata bullyingului. Respect foarte putin oamenii care incearca sa castige avantaj in fata ta demontand primul lucru care le apare in cale, fara discriminare, si oamenii incompetenti incearca frecvent o astfel de practica. Atunci cand te cunosti bine, nu ai cum sa cedezi in fata practicii. In sens invers, o critica de tip constructiv nu trebuie neglijata pentru ca ea te poate ajuta sa te perfectionezi.

4. Analizeaza-ti adversarii

Care imi sunt competitorii? Care sunt decidentii inclinati sa ia o decizie in defavoarea mea? Care le sunt motivele? Care le sunt calitatile? Defectele? Care sunt strategiile care ma pot ajuta sa castig?

5. Cunoaste regulile jocului

Nu-mi plac trisorii si admir jocurile jucate corect, dupa reguli. Cu cat cunosti mai bine regulile, cu atat poti sa joci mai frumos, fara ostentatie, fara exagerari nici intr-un sens, nici in celalalt, fara greseli. Iar daca stii bine regulile, poti chiar sa iti permiti sa fii creativ.


Comentarii