Gandire cu premeditare... la o cafea


Pentru ca tot am incarcat Cities I've visited, simt nevoia sa spun ca mereu cand aleg o destinatie se da o lupta acerba intre locurile in care am fost si mi-a placut (Barcelona e mereu in the top, din punctul acesta de vedere, e un fel de a doua mea casa) si locurile in care as vrea sa merg si n-am ajuns inca (aici Mexicul cred ca e situat undeva sus, Sicilia isi revendica drepturile, America de Sud vocifereaza in ritm de tango, Maghrebul ma cheama-n bazar etc). Stiti voi vreo iesire? Omnivoyageur's dilemma...

Next: am tot citit si, de ce sa nu recunosc, am si mancat mucenici zilele astea. Da, mucenici din aceia cu zeama, cu nuca si aroma de rom. Sunt de-a dreptul deliciosi. Anul asta m-am informat si eu mai bine ce-i cu ziua asta.

"In traditia populara se considera ca in ziua de 9 martie sfintii mucenici se aduna pentru a participa la un sobor de dezghetare a pamantului si de slobozire a caldurii, ei batand, in acest scop, cu ciomegele in pamantul inghetat.Astazi, dintre toate practicile stravechi, mai persista obiceiul ca femeile sa coaca in ziua de 9 martie 40 de figurine din aluat, numite "sfintisori" sau "mucenici", reminiscente ale idolilor neolitici ai fertilitatii, iar barbatii sa bea cate 40 sau 44 de pahare de rachiu. "Sfintisorii" sunt facuti din aluat dospit si au forma antropomorfa a cifrei opt, cifra echilibrului cosmic. Proaspat scosi din cuptor, ei se ung cu miere de albine si se presara cu nuca macinata, dupa care se impart, pentru sufletul mortilor, mai ales copiilor din vecini."(www.crestinortodox.ro)

PS. Am cautat o poza a produsului finit, varianta cu zeama (dobrogeana) dar toate mi s-au parut dezgustatoare... Parca, daca nu cunosti bucatareasa, nu te-ai risca. Asa ca o sa pun ingredientele.

Comentarii