National Geographic Traveler Romania


Despre faptul ca National Geographic a scos un ghid despre Romania in colectia Traveler am aflat tot de pe un blog. Cumparasem deja cateva exemplare dedicate altor tari, inclusiv Mexic, Cuba, Grecia, Italia, si mi se paruse un ghid cumsecade. Nu mai mult. Poze frumoase, informatii esentiale, sfaturi utile de calatorie. Un ghid pe care merita sa-l ai in buzunar.
Prin urmare m-am grabit sa iau si volumul cu Romania.

Rasfoindu-l, observ ca infatiseaza exact acea imagine care, dupa parerea mea, poate sa vanda turistic Romania: imaginea patriarhala, tihnita, idilica.

E o Romanie de care poti sa te reindragostesti, cu plaiurile ei "mioritice", cu asezarile ei rurale, cu roua diminetii pe iarba, cu flori, cu capite de fan, cu biserici. Fotografiile sunt extrem de reusite (doar vorbim despre National Geographic). Iar romanii sunt portretizati, cu bune si rele, suficient de fidel. Citind o parte dintre articole afli despre cultura vinului, despre mostenirea comunista, despre rezistenta anticomunista, despre miturile romanilor si legendele lor, despre Constantin Brancusi, despre rromi etc. intr-o insiruire multiculturalista ce reflecta, de fapt, spiritul de aici.

Am avut senzatia de "restituire"pe care am mai simtit-o acum doua luni cand mi-am revizitat, prima oara in ultimii patru ani, locurile copilariei.

Comentarii