Perle rare si diamante neslefuite


Cand ai ocazia sa vizitezi locuri din lume nu-ti ramane decat l'embarras du choix cum zic francezii. Adica ce sa alegi. Si, cand alegi, ai asteptari diferite in functie de ceea ce ai auzit deja despre locurile respective. Cel mai adesea destinatiile alese sau pe care cineva le-ar alege daca i s-ar da aceasta ocazie ar fi marile metropole. Nume sonore precum Paris, New York, Amsterdam, Londra s-ar perinda ca niste diapozitive frumos colorate prin gandurile celor interogati. Cativa, putini, ar alege niste destinatii exotice care le-au inflacarat imaginatia din povesti, din filme, din viata cine stie caror idoli sau apropiati.

Sigur ca nu am argumente sa va propun locuri necunoscute in locul celor celebre pentru frumusetea lor. Insa daca totusi vi se da ocazia sa vedeti perle rare sau diamante neslefuite nu ezitati din comoditate sau din scepticism.

Cateva dintre cele mai frumoase surprize le-am avut in locuri unde nici nu ma gandisem ca voi ajunge vreodata, a se citi aici din Romania sau de aiurea. Plaje neatinse de turisti de pe langa Eforie, sate pescaresti in culori extrase parca din cartile postale, bisericute uitate, nisip zburator, ateliere de sticlarie, mori de vant sau mori de hartie in care artizani coborati parca din alte timpuri iti explica procedee pe care nici macar nu le intuiai (hartia facuta din fibra de bumbac, din jeansi uzati, spre exemplu, ca sa recurg la ceva recent), micul dejun facut proaspat din oua de curte si dulceturi cu fructe salbatice culese din padurile inconjuratoare, rauri care curg repede, librarii de colectionari, obiecte religioase din secolele trecute, iata doar cateva exemple din ceea ce am gasit eu.

Si daca ar fi sa aleg sa povestesc ceva din toate vacantele mele, cu siguranta cam toata lumea va sti deja ca exista tour Eiffel si Antonio Gaudi. Dar perlele rare si diamantele neslefuite vor fi doar ale mele...

Comentarii