Frica si tentaculele ei

Acum cateva zile am vazut o reclama la Rolex cu Sylvie Guillem, o balerina si o coregrafa celebra cu un site interesant, in plus :) "Une femme qui s'interesse a ses limites que pour les depasser" asa suna sloganul (O femeie care se intereseaza care-i sunt limitele doar ca sa le depaseasca, pentru mai putin vorbitorii de franceza).

Nu stiu de ce dar asta m-a dus cu gandul la frica. Poate pentru ca limitele de care ma lovesc cel mai des sunt legate de ea. Si ea exista peste tot... De la micile gesturi cotidiene (da, inca mi-e frica sa invat sa merg cu bicicleta... spre ex, si da, mai exista oameni care nu stiu sa mearga cu bicicleta la...20 ani :), mi-e frica de apa si fac anual eforturi ca sa inving teama asta, am facut diving si snorkelling, recent am inotat un pic si cu rechinii si pisicile de mare dar lumea asta silentioasa a apelor ramane inca o necunoscuta de temut), la marile gesturi (a te muta in alt oras, in alta tara, a-ti schimba profesia, a face un copil) si pana la marile concepte (mi-e teama de esec de cand ma stiu). Frica e pretutindeni. Atunci cand eram mica imi lipisem pe birou un afis pe care am scris cu majuscule "OSER CA CHANGE TOUT" iar acum cativa ani am cunoscut o persoana extrem de inteligenta, de puternica, de interesanta care mi-a spus, fara sa stie de tribulatiile mele, "frica e balast". E o fraza pe care mi-o repet in minte atunci cand am ezitari.

N-as vrea sa las impresia ca sunt o fricoasa. S-o luam asa: am condus masina cu 210km/h limita ei (nu zic in ce tara ca se autosesizeaza politia), fac chirurgie, pot fi complet independenta in orice tara, am trait diverse perioade de timp in multe locuri si am facut schimbari radicale in viata de oricate ori s-a cerut (din interior sau din exterior). Dar senzatia aia, bazaitul ala interior, ezitarea tot mai exista (mai ales cand vine vorba de sport, dati-va repede copiii la ceva sporturi ca altfel e de rau:) ). Iar de catva timp incepusem sa ma obisnuiesc cu limitele mele, sa le accept. Ei bine, intalnirea cu Sylvie Guillem, chiar si intr-un context frivol cum e publicitatea la produse de lux, a fost binevenita. Frica e balast!

Comentarii