Poveste cu automobile si ani nebuni

In expozitia de automobile din colectia lui Ralph Lauren prezenta la muzeul de Arte Decorative de la Paris si in cateva din colectiile de pret a porter ale designerului se desfasoara o frumoasa poveste din anii interbelici cu doamne cu carnatie alba si ochi tulburatori, senzuale si inteligente, mini-specii de doamna T, si domni hotariti care castiga cursele de viteza si agilitate, isi petrec noptile cu sampanie, caviar si femei de cabaret si mor pe pista precum Fred in accident de avion.

Cel putin asa mi-a placut sa-mi fabric tesatura pe fundalul careia am admirat bolizii campioni de ani interbelici pana prin 1955 (exceptand McLaren-ul de formula 1 mult mai recent)... Curbe voluptoase, masini energice, serii mici, viteze mari, design exceptional, materiale epatante, palmares... Daca masinile pot sa aiba o latura senzuala atunci ea se gaseste in exemplarele acelea care iti dau de inteles ca au inventat tot ce se putea in materie de forma a masinilor. Restul, pana la profilul bombat din ziua de astazi, sunt doar variatii pe acelasi fond. In modelele traditionale de Jaguar, Bugatii, Mercedes si Ferrari se regasesc multe din modelele sport de astazi (Porsche included dupa parerea mea neavizata). Astfel incat expozitia de fata poate fi considerata si una de istorie a designului. Cu atat mai mult cu cat unele dintre modele erau desenate de Pinin Farina... De Battista Pinin Farina, cel care a deschis traditia...fiind urmat de Renzo Carli, Sergio Pininfarina si Andrea Pininfarina (prin decret prezidential numele a fost schimbat din Pinin Farina in Pininfarina)

Preferata mea a fost Bugatti 57 S(C) Atlantic 1938 in poza. Daca as avea curaj sa scriu o poveste interbelica, masina asta ar fi acolo undeva...

Comentarii

  1. ...Bugatti 57 a fost una dintre cele mai frumoase mașini construite vreodată, alături de alte legende precu Mercedes 300SL, Jaguar E-Type sau Shelby AC Cobra :)

    RăspundețiȘtergere
  2. da, da:) Jaguarul E-Type il aveam pe surprize Turbo cand eram mica si-l priveam indelung :)

    RăspundețiȘtergere
  3. he-he, cineva care le-a prins :)
    (încă mai am colecția Turbo de mașini clasice)

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbă maşina din imagine, jos pălăria!

    ***

    Prin peregrinările mele, am aflat şi eu una pe care să o numesc 'preferată', mai ales că vine mai aproape de zilele noastre şi nu la vreun preţ chiar prohibitiv:

    http://munteanuk.blogspot.com/2010/09/uks-motor-vanity-fair-18-balciul.html

    ***

    Referitor la opiniile mele despre 'BMW mania', a nu se crede că aş vrea să fiu ofensator faţă de fanii BMW. Dimpotrivă, mă bucur să văd că mai sunt şi altfel de fani...

    http://munteanuk.blogspot.com/2011/09/en-no-comment-ro-fara-comentarii-16-bmw.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Ok, m-am linistit :)
    Pana la urma putem admira designul si capacitatile tehnice indiferent de purtatori :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu