Branzeturi frantuzesti

Am citit pe Goop o recomandare ca una dintre cele mai bune branzeturi Roquefort ar fi Roquefort Papillon. Ulterior, incercand-o, mi-am amintit cand am mancat prima data branzeturi frantuzesti.

Era la vreun an-doi dupa Revolutie... prin urmare eram la o varsta la care gastronomia n-avea nicio importanta, dar absolut niciuna. Intr-una din zile, tata a venit de la cumparaturi, de la magazinul Miorita (asta era un magazin de lactate de prin zona:)) ) cu niste pachetele ciudate. Am citit cu atentie si de mai multe ori: branza fermentata tip camembert, branza fermentata tip roquefort. Apoi i-am intrebat pe parinti cu voce tare ce e asta branza tip camembert (citind ca atare). Mama mi-a corectat pronuntia, tata s-a angajat ca o prepara si sa incerc pentru ca o sa imi placa... Ulterior pana sa fie servita la masa cred ca am mai fost pregatita psihologic de cateva ori sa fac fata socului. Cum ca branzeturile astea sunt specialitati frantuzesti, una din ele e mucegaita (nu mi-au spus ca si ala alb tot mucegai e:) ) dar nu e mucegai din cel pe care il stiu eu, asta nu e daunator, e foarte atent selectionat etc. Una peste alta am acceptat ideea ba chiar destul de rapid, daca-mi aduc bine aminte. Si chiar mi-au placut. Mai ales camembertul atunci... desi acum cred ca e invers. Cum auzisera ei de branzeturi frantuzesti nu stiu... Adica din carti... Dar oare cum retineau oamenii atunci detalii pe care nu aveau, aparent, nicio sansa sa le testeze in viata reala?

Si acum am devenit foarte-foarte curioasa: cand ati mancat prima data branzeturi frantuzesti? Haideti sa vedem ce povestiri aveti...

Comentarii

  1. pentru mine a fost cu ocazia unei "infratiri" tot prin anii 90. am mers cu clasa la Chalons sur Saone, in autocar, iar acolo parintii celei la care statem mi-au servit branzeturi frantuzesti
    nu prea mi-au placut; acum e alta situatie :))))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, am mers si eu intr-un jumelage din acesta pe Marna dar legat de branzeturi frantuzesti nu mai tin minte nimic. Insa acolo am mers pentru prima data la Mc Donalds :) Very un-french!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu mucegai alb, prin 2000, de curiozitate. Mi-a plăcut imediat. Cu mucegai albastru, prin 2001. Nu era de tip Roquefort, dar sigur îl ştii: se găseşte prin mai toate supermarket-urile cu ştaif din România, e o cutie albastră, semicirculară, de provenienţă bavareză. Brânza e solidă dar onctuoasă când o întinzi. Iniţial m-a scârbit în aşa hal că am pus-o pe loc înapoi în frigider, pretextând că o s-o încerc "mai târziu"; după vreo două luni am aruncat-o - se acoperise complet cu albăstreală de mi s-a întors stomacul pe dos... A trebuit să spăl şi să las la aerisit sertarul respectiv... Acum e brânza mea preferată şi când o caut prin magazine mă uit să fie cât mai aproape de termenul de expirare - rafinaţii ştiu de ce! ;)

    Mai e o brânză bună în România, de la acelaşi producător bavarez - de data asta în cutii mai mici, hexagonale (brânza în sine e cilindrică). Sunt două sortimente, cel mai bun e cel cu piper verde.

    Dacă mai eşti în Paris, caută "pecorino pepatto" - un tip de brânză tare, uscată, cu boabe de piper negru încorporate. De asemenea, caută "Fromage des Pyrénées" marinată în ulei de măsline, cu ceapă şi ardei iute sau cu piper roz (sunt nişte tăviţe transparente, cu partea superioară sigilată de o membrană subţire de plastic).

    Cum te descurci cu melcii? Eu încă n-am reuşit, nici măcar să-i privesc în farfurie, damite să-i şi duc spre gură. Numai gândul îmi şterge orice zâmbet...

    Cum stai cu stridiile (vii)?

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi notez sugestiile legate de branzeturi:) Suna delicios

    Cu stridiile ma descurc de minune :) Mi se pare ca au gustul brut al marii. In schimb melcii nu ma incanta deloc. Am gustat de cateva ori dar fara sa-i privesc si eventuali extrasi de altcineva din cochilie. In plus detest usturoiul, modalitatea de pregatire a lor cea mai frecventa asa ca ... se pastreaza biosistemul :) Citeam undeva prin NY Times cred ca ar trebui sa mancam mari predatori precum lionfish care distrug fauna marilor dar sunt comestibili iar in felul asta am fi eco :) Melcii nu sunt predators deci...NU!:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara, Pe acest site puteti gasi branzeturi frantuzesti. www.lafourchette.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu