Literatura de Halloween

Am un reading mood mai special zilele astea si, intrucat se apropie Halloweenul, mi-am dat seama ca am putea face o lista de lecturi "obligatorii" de Halloween :)

1. Cred ca prima data cand am simtit cum trebuie sa simti de Halloween a fost cand am citit Crimele din Rue Morgue de Edgar Allen Poe. Lectura delicioasa, plina de fiori reci pe sira spinarii :) Cartea o primisem ca premiu prin clasa a VIIa (deh, ne sponsoriza Nemira sau cine a publicat-o prima data) si am tot amanat-o. Am citit-o dintr-o suflare...dar cam rece suflarea...Brrr

2. Stiu ca asta-i o recomandare clasica: Agatha Christie - orice. Tot pe la vreo 13 ani, eram cu parintii mei la mare, in calitate de oaspeti in apartamentul destul de mare al unor prieteni. Camera mea era in partea opusa fata de a lor. Imi uitasem cartile acasa asa ca am luat din biblioteca ceva...accesibil, estival :) Agatha Christie- Crima din Orient Express. Am terminat-o pana dimineata pentru ca nu suportam sa o intrerup de frica sa nu cumva sa dau peste 'autorul crimelor' in carne si oase, tocmai in apartamentul asta din Constanta.

3. O recomandare scurta: Mark Twain - A Ghost's Story. Se gaseste si pe net...

4. Din categoria suspans si literatura contemporana. Eu m-am distrat cu Arturo Perez Reverte - Tabloul flamand. Este pentru iubitorii suspansului, sahului, picturii sau intrigilor complicate...Sau toate la un loc. Revizuiti regulile de sah inainte...Veti participa intens la mutari pe tot parcursul cartii :)

5. Tot categoria lecturi clasice - subdomeniul literatura sudamericana contemporana: Cronica unei morti anuntate - Gabriel Garcia Marquez. Poate ca e deja citita dar merita sa o trec aici. Practic a fost prima carte al carei scop nu era intriga criminala, in care am citit suspans.

6. Un Ray Bradbury mai pentru copii - The Halloween Tree. Recunosc ca nu a fost pe lista mea de lecturi dar mi-a placut descrierea de pe Amazon " recaptures the surreal spookiness of a child's Halloween with the knowledge of an adult. One of Ray Bradbury's relatively few books for children is a wildly imaginative ride, with a strong subtext about friendship and death itself."

7. Poezia Halloween a lui Robert Burns. De citit cu voce tare la sfarsitul petrecerii, la lumina lumanarii sau in jurul semineului... :)) sau, ceva mai usor de lecturat in engleza, The Owl de Lord Alfred Tennyson... stiti cel cu It's better to have loved and lost than never to have loved at all :) N-am gasit traduceri in romana ...


Adaugati si voi... Lista ramane deschisa...

Comentarii