Brazi si cromatica

De vreo cativa ani, decorarea pomului de Craciun este una dintre activitatile mele favorite in jurul sarbatorilor.
Cand eram mica aveam, ca mai toti copiii din epoca, pomi colorati in toate culorile pamantului... globuri multicolore... Favoritele mele erau niste globuri argintii cu solzi iar in interiorul fiecarui solzisor era o bulina de culoare rosie, albastra sau verde.

Prin anii 2000, cand incepusem sa ma plimb si eventual sa vad cum isi decoreaza orasele lumii pomii de Craciun, au inceput sa imi placa brazii impodobiti bicrom. Alegerile erau in general rosu+auriu versus albastru+argintiu. Apoi, cu cat s-a inmultit tehnica fabricilor de decoratiuni si apetitul populatiei pentru design interior, posibilitatile au devenit mai largi, fantezia se putea pune mai usor in aplicatie chiar pastrand mono sau bicromia...

Mi-ar fi placut ca si Bucurestiul, care are in acest an cateva decoratiuni frumoase, sa pastreze o anumita linie de culoare si sa nu se impovareze si de rosu, alb, argintiu, si de galben, si de fuchsia, si de albastru... Stiu ca, prin definitie, decoratiunile de Craciun sunt kitsch doar ne blindam de luminite si sclipiciuri dar un kitsch mai ... simplu e mai de efect :) Imi amintesc ca, in anul pe care l-am petrecut ca studenta la Paris, toti copacii fusesera imbracati cu luminite mici de un rosu grena si aratau de parca ar fi fost copaci de jaratec :) In schimb in anul in care orasele si-au imbracat pomii cu globuri negre opace al meu a ramas rosu.

Nu stiu cum procedati voi cu globurile... La un moment dat, cu cateva saptamani inainte, ceva ma inspira si ma gandesc cam cum as vrea sa imi impodobesc bradul.  Aleg dintre cutiile cu podoabele anilor trecuti culoarea preferata si apoi, eventual, adaug cateva mici piese colectiei. Cam in fiecare an ma uit lung la globurile de la Mobexpert dar sunt destul de scumpe asa ca maxim un glob de acolo ajunge sa isi gaseasca locul in bradul meu. In schimb Ikea produce niste decoratiuni cu design interesant, modern, adeseori la preturi ok. Apoi mai culeg de prin targuri, de prin calatorii ... Idei multe se gasesc si la Habitat sau Maison du monde.

Anul trecut am invadat un magazin de ustensile de pictura si am gasit globuri transparente tocmai bune de pictat. A fost o actiune in familie :) Fiecare ne-am pictat globul nostru, steluta noastra, bradul nostru si mosul nostru. Anul asta mi-ar placea un brad alb-auriu... Sa vedem... Voua?


Comentarii