Prietenii mei nu sunt multi, dar sunt nenumarati

... asa zicea Nichita Stanescu
Asa as zice si eu: prietenii mei nu sunt multi, dar sunt nenumarati in bogatia sufletului si a spiritului lor.
Pentru cititorii cu profesii din categoria psihiatrie/psihologie: nu, nu am vrut sa spun ca sunt schizofrenici :)))

Postul acesta nu era in planul meu editorial :) care cuprindea multe alte subiecte mai interesante, mai bransate... Poate ca astazi ar fi trebuit sa vorbesc despre tigri sau despre vrajitoare si... poate chiar o voi face un pic mai tarziu dar am simtit nevoia sa scriu despre prietenie. Intr-un mod cheesy.

Ultimul an (daca tot suntem la categoria bilanturi) mi-a adus, pe langa muuuulte evenimente importante, o noua relatie cu prietenii sau noi valente ale unor relatii cu oameni pe care ii intuiam prieteni. Uneori prietenia s-a desfasurat in scris. Alteori ea si-a interzis scrisul. Uneori ea s-a intuit in spatele unor gesturi neasteptat de fairplay sau in spatele unei confesiuni surprinzatoare. Adeseori s-a conturat in aceia fara de ajutorul carora n-as fi putut sa imi duc planurile la indeplinire, pe care am stiut ca pot conta non-stop zi si noapte si care, sper, stiu si ei ca e reciproc.

Stiam poate dintotdeauna ca distanta nu conteaza cand e vorba de prietenie dar uneori simt ca ea poate chiar o imbogateste. De cand sunt plecata, interactiunile cu prietenii sunt mult mai intense, vibratia mai profunda, dam jos mai repede valul social care ne inconjoara, discursul este uneori de o sinceritate dezarmanta care-mi aminteste de prieteniile din adolescenta, poate lipsita doar de naivitatea/inocenta de atunci.

Ne cam ferim sa spunem lucrurile astea. Suna siropos, demodat... Poate parea ca nu e foarte inteligent sa lasi garda intr-atat de jos. Dar din cand in cand, cred ca e mai bine sa nu ne jenam sa o facem. Sunt putine ocaziile in care poti sa fii clar si sa le spui altora cat te bucura faptul ca exista. Ii spunem asta mai des (poate dar nu e sigur) celui/celei care ne este "the significant other", le spunem asta copiilor dar pentru prieteni pare mereu doar ceva subinteles. Sunt putine ocaziile dar astazi seara e una dintre ele.

Acest post este dedicat prietenilor mei. Dar si prietenilor vostri.

Comentarii

Trimiteți un comentariu