Lunile ianuarie-februarie au fost pline din punct de vedere profesional dar...si muzical. Un fel de completare fericita a zilelor umplute pana la refuz cu activitati profesionale.
Astfel am avut ocazia sa o ascult la Munich pe Edita Gruberova in rolul Elisabeth I din Roberto Devereux de Donizetti.
Astfel am avut ocazia sa o ascult la Munich pe Edita Gruberova in rolul Elisabeth I din Roberto Devereux de Donizetti.
Desi are 65 de ani, are o voce splendida, niste acute ametitoare (pentru mine, cateodata, acutele sopranelor sunt stridente, ale ei erau melodioase), o usoara dificultate undeva pe la frecventele intermediare data probabil de varsta (o spun de fiecare data, nu sunt o cunoscatoare dar incerc sa inteleg ce vad si ce ascult asa ca iertati-ma daca gresesc sau ma pripesc), o forma extraordinara.
Montarea (de Brian Large) este interesanta : cu exceptia finalului, toata lumea poarta costume corporatiste, intriga pare a se petrece intr-o corporatie, curtenii devin employers... A fi regina devine ceva actual, o metafora pentru woman of power a zilelor noastre. Dar pentru ca woman of power nu o exclude pe woman of soul, bineinteles ca Regina il iubeste pe cel care ii e necredincios. Si Regina asteapta, asa cum mai scriam inainte...
Poate exista ceva majestuos in asteptare. Dar si ceva majestuos in decizia finala, fie ea si gresita, fie ea si contre-coeur... Libretul lui Roberto Devereux este extrem de actual... si deciziile mintii vin deseori deasupra deciziilor inimii chiar si cand inima e mai vie decat mintea (Regina se rujeaza inainte de aparitia amantului pe care urmeaza sa-l condamne).
Va povestesc mult despre semnificatie si intriga pentru ca nu stiu sa va spun despre muzica... decat ca am plecat plutind, fermecata, innobilata parca de interpretarea nobila. Alaturi de ea un tenor si o mezzosoprana de exceptie: Joseph Calleja si Sonia Ganassi... Despre multitudinea de nuante punctate de vocea Gruberovei va las sa cititi aici. Daca totusi calatoriti sau locuiti pe undeva prin Europa va pot spune doar atat: calendarul sopranei este cunoscut pana in 2015. Alegeti ceva de pe lista si nu ezitati sa mergeti sa o ascultati!
Intr-adevar, este cea mai mare belcantista a acestor vremuri. A o asculta live si mai ales a-i trai "trairile" este o sansa pe care nu multi o au...iar eu anul acesta, pe langa Munchen o voi mai asculta si la Viena si Zurich. Intr-adevar, sunt norocos! O sa iti povestesc cum a fost :-)
RăspundețiȘtergereTe rog, te rog...
RăspundețiȘtergerePoti sa prepari si un guest post pentru jocul orb daca vrei :) Aici probabil nu suntem multi dar aproape toti ne bucuram de (po)vesti culturale