Sa sustinem cultura

Imi pare rau ca nu am apucat sa scriu inca din weekend acest post dar am fost in permanenta cu gandul la Institutul Cultural Roman si, desi nu am putut participa fizic la protestul de aseara, as fi vrut sa ma teleportez si sa fiu prezenta la protest.

In ultimii ani de zile, de cand ICR se afla sub conducerea lui Horia Roman Patapievici, am simtit ca se misca ceva in ceea ce priveste promovarea culturii romane in afara. A culturii de substanta, dinamica si profunda cum o concepe generatia actuala de artisti, nu a cliseisticelor "sarmale si folclor", cum bine sesiza intr-un interviu Cristi Puiu.

I s-au reprosat multe lui HRP care poate ar merita detaliate odata... Dar competenta unui om si eficienta unui institut nu se judeca pe alte criterii decat cel al evenimentelor, cifrelor, bugetelor... Si daca ICR a fost vreodata activ, cu siguranta 2011 reprezinta un an de varf dupa cum puteti vedea si din raportul pe 2011 sau din sumarul alaturat.

Si-acum mi-as dori sa facem un efort de imaginatie: hai sa ne gandim cum s-ar putea cheltui 8 milioane de euro in 2013 pentru a promova cativa nepoti de parlamentari care picteaza in timpul liber nuduri sau peisaje kitchoase, care canta muzica populara in ansambluri de nivelul casa culturii, care fac filme la nunti despre bere si mititei, care canta trecutul glorios al patriei ca la Cantarea Romaniei... Odata cu ei ar putea sa se plimbe si Parlamentarii ca sa participe la spectacole si inaugurari pe la toate destinatiile ICR: Londra, NY, Paris, Roma, Venetia, Viena, Berlin etc.

Numai gandul acesta imi da fiori. Nu contenesc de cativa ani de zile sa laud noul val de cultura din Romania. E lucrul care ne tine in viata, lucrul care ne ajuta sa nu ne pierdem identitatea pe cei care inca avem obiceiul prost de a citi... N-as vrea sa vad cum si acesta este sters cu buretele lasand loc acelorasi minti imbuibate de ganduri despre bani, afaceri si buticaraie la nivel international.

Daca gandul va da fiori si voua, intrati si semnati aceasta Petitie online, sa fim mai multi de 3000, de 5000, de 10000... Iar joi cumparati de la chioscuri Dilema veche cu un numar dedicat problemei ICR.


Comentarii