Calatorii, ordine...

Pentru noi s-a cam terminat partea de concediu... Si o spun in fiecare an, la fel ca multi dintre voi, cu un soi de regret. Am avut parte de multe plimbari frumoase anul acesta si probabil ca asta ma face sa nu mai simt adierea toamnei cu aerul ei implacabil...

Ma asteapta calatorii - organizate, riguroase, serioase -, un altfel de orar si de timing fata de cel in care am lucrat pana acum... si mai ales ma asteapta o mare ordine.

De aceea, astazi, luni :), adun idei...

Am intrat pe checklistul acesta realizat de bloggerul  Mark Foo:  50 ways to get your life in order... Nu sunt o how-to person dar cateodata e bine sa preiei o sistematizare din exterior pe care sa o adaptezi stilului tau personal. Item-ul meu favorit:  Start each day with a clear to-do list along with your cup of morning coffee.

In general asta inseamna  si o agenda noua pe care sa reincep listele :)... Si un fel de schedule, de programare a ceea ce am de facut.

Cineva de pe un alt site si-a realizat un fel de program zilnic. Cred ca nu gresesc daca spun ca in general avem cu totii un fel de programare mentala a ceea ce avem de facut intr-o zi dar poate ca lista scrisa poate fi stimulativa pentru punctualitate. Nu cred ca orarul meu ar arata identic dar vi-l arat pe al lui :)

6AM – 650 – Jogging
700 – Eat breakfast and watch Sportscenter.
730 – Do daily link collecting on NYT site
740 – Get ready for work
815 – Leave the house
900 – Get to work and stick to my eating regimen
600 – Leave work
700 – At home; prepare laundry and take downstairs.
715 – Eat dinner.
730 – Go downstairs while laundry is being done and read Pablo Neruda.
830 – Completed 1 hour of reading and laundry was completed.
830-845 – Organize laundry
845-900 – Throw on playoff game on mute and make a phone call I have to return.
900-1000 – Check email for last time and focus on blog.
1000-1015 – Focus on next day’s tasks and timing them.
1015-1030 – Iron clothes
1030-1100- Get in my jammies, drink my hot milk and go to bed (just kidding)

In alt loc am citit ca Vronsky, personajul din Anna Karenina, isi acorda din cand in cand o zi de curatenie in care facea ordine in lucruri si afaceri de toate felurile... La momentul lecturii romanului nu am retinut acest detaliu dar sper ca informatia este corecta. Poate fi o idee buna mai ales pentru a mentine ordinea in viata... Care, dupa autoarea blogului, ar putea fi organizata astfel:

Financial
Paperwork
Cleaning
Errands
Repair and maintenance
Career
Relationships
Goals
Clutter

 As mai adauga Creativity and Learning care lipsesc din aceasta foarte pragmatica sistematizare...

Pe site-ul Rochester Institute for Technology, am mai gasit si alte sfaturi ceva mai pline de perspectiva. Preferatele mele: Know your values si Have a vision... Dar exista si sfaturi practice in partile 2 si 3

Si bineinteles ce e mai bun vine la sfarsit. Asta este epitomul pentru Harvard Business Review :) Am citit un articol de Bob Pozen " an attorney, a government official, a law school professor, a business school professor, and a prolific author" despre cum sa te auto-manageriezi.  In urma experientei personale si a unor articole pe blogul sau, Bob Pozen a sistematizat 6 principii pe care le transcriu mai jos dar a caror semnificatie va las sa o descoperiti pe HBR.

1. Know your comparative advantage
2. It's not the time you spend but the results you produce
3. Think first, read or write second
4. Prepare your plan but be ready to change it
5. Let others own their space
6. Keep things short and simple

Acum sunt gata. Trec la treaba! :)

Comentarii

  1. succes la ordine :) nu mi-au placut niciodata listele si nici nu tin minte sa fi facut vreo una pina acum. chiar si cand aveam un program infernal tineam totul in cap, memoria de scurta durata functioneaza foarte bine la mine (azi stiu, daca ma intrebi maine...s-a dus :D)
    imi place insa prima lista, ma roade invidia mai bine zis - as vrea sa ma pot trezi dimineata si sa fac jogging -insa n-as calca rufe la ora aia nici sa ma bati :)

    RăspundețiȘtergere
  2. mie de multe ori mi-a trecut seara prin cap 'ia sa-mi calc hainele pt maine'. Rezultatul: intotdeauna am preferat sa aleg altceva de imbracat :))

    iar in ceea ce priveste joggingul am adulmecat de multe ori cu interes povestea joggingului matinal al condoleezei si al altora insa mereu de la distanta :(((

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu