Iesirea din zona de confort

V-am povestit frecvent ca sunt curioasa dar si ca stiu ce este frica, ca sufar de eclectism si ca ma fascineaza mintea umana. Reiau aceste teme tocmai acum cand ma laudam ca voi scrie mai putin despre mine.

Am privit zilele astea mai multe conferinte pe TED, despre ideile pe care mi le-au insuflat cateva dintre ele va voi povesti mai tarziu... insa astazi vreau sa vorbesc despre zona de confort.

Unul dintre speakeri era un american de origine sud americana, mic nerd in copilarie, absolvent de Boston University cu major in informatica, confruntat la finalul facultatii cu provocarea de a face vanzari... Ca orice nerd, era foarte prost la vanzari insa a intrat intr-un training provocat de un amic mai varstnic care i-a cerut ca pana la finalul trainingului de 9 saptamani sa fie in primii 3. In primele 7 saptamani nu se afla nici in top 10. In a 7a saptamana a ajuns pe locul 9 iar pana la final pe locul 2. Dupa inca o provocare similara a ajuns sa lucreze intr-o banca de pe Wall Street. Cativa ani si sute de mii de dolari (milioane) mai tarziu, plictisit de aceasta provocare a primit un telefon care ii solicita ajutorul intr-un caz de  manageriat sportiv. Desi nu avea nimic de a face cu aceasta lume,  a luat mana care i s-a intins si a devenit un manager sportiv de top. Zece ani mai tarziu, cautand o noua provocare, a facut un doctorat de social science, communication si commerce, in care a vorbit despre 'quants', acele particule, acei nerds-i angajati in companii care lucreaza cu regularitate si calitate atata timp cat raman in zona lor de confort. Si apoi eroul nostru de 50 de ani a inceput sa tina conferinte motivationale pentru quants in toata lumea.

Nu sunt un quant (poate la locul de munca sunt chiar foarte diferita pentru ca am nevoie de creativitate, autonomie si challenge) dar inteleg dificultatea de a iesi din zona deconfort.

Cumva zona mea de confort tine de lucrurile pe care le-am facut in copilarie cand nu eram aventuroasa decat cu mintea si sufletul. Sa ies din zona mea de confort imi provoaca stress si teama. Tocmai de aceea cred ca este o experienta necesara. Actiunile pe care le fac in afara zonei de confort sunt insotite uneori de o cuta pe frunte, de o lucire de nemultumire in ochi... Teama de necunoscut e irationala. Dar odata ce ai trecut de aceasta experienta, necunoscutul nu mai e necunoscut si zona de disconfort poate nu devine imediat de confort dar macar se transforma intr-o zona neutra.

Experientele pe care le-am trait in afara zonei de confort sunt cele de care uneori sunt mai mandra desi sunt lucruri mici fata de ceea ce am realizat in zona de confort. De aceea va invit sa incercati daca nu cumva sunteti deja voi insiva protagonistii unui astfel de plan. E o buna modalitate de a depasi limitele, de a evita plafonarea si de a va crea o stima de sine ceva mai ridicata.


Comentarii