De duminica intarziata

A devenit un fel de obicei nescris ca duminica sa va povestesc ce lecturi interesante am mai avut... sau ce lucruri m-au mai intrigat pentru ca duminica am ceva mai mult timp de explorat. N-am apucat sa scriu ieri asa ca scriu ceva azi... Multe din propuneri sunt un fel de lecturi la cafea :)

***

In primul rand, urmeaza sa public in cateva zile un interviu foarte interesant cu Frédéric Balard, antropolog, despre identitatea varstnicilor. Se afla un pic la confluenta dintre Proiectul Jocul Orb despre identitate si discutiile legate de Anul European al Imbatranirii Active si Solidaritatii intre Generatii. A fost o discutie interesanta, sper sa va placa...

***

In Time gasiti ceva despre felul in care s-au modificat mentalitatile noastre in ceea ce priveste alegerea celuilalt. Devenim din ce in ce mai egali in atributii si drepturi asa ca modelele clasice de alegere a partenerului (ele frumoase, ei bogati) nu mai sunt reprezentative pentru cultura actuala. In general, as privi-o ca pe o veste buna: exista, evident, un soi de feminism in mine dar nu soiul feroce. Studiul la care se refera articolul evalueaza 10 natii, probabil culturi occidentale. In timp ce in cultura occidentala suntem din ce in ce mai orientati spre egalitate si cariera si mai putin orientati spre mating si child bearing (suna mai dulce in engleza), culturile orientale pastreaza modelele clasice si se extind. Sigur ca iesim din epoca pesterii insa pentru cultura de tip occidental in sine este un posibil semnal de disparitie.

***

Apropos de asta, cititi si interviul Anei Maria Onisei cu Neagu Djuvara in Adevarul literar si artistic. Intalnirea este revelatoare si plina de substanta.

"Astăzi, dintre intelectualii tineri care prind o bursă Fullbright, nu se mai întorc în România decât 1%. E o tragedie. Nu putem să ieşim din bârlog dacă această fugă a creierelor continuă"

***

Last but not least, am raspuns la un sondaj pentru Facebook care m-a considerat cetatean american (nu stiu ce am trecut la domiciliu desi aveam impresia ca m-am aplicat si am scris Ro). Mie mi s-a parut foarte biased republican sondajul ala... Se referea initial la intentia de vot dupa care iti dadea un fel de test de cunostinte de politica. Numai ca intrebarile alea demontau toate miturile negative despre republicani si toate miturile pozitive despre democrati (or at least I felt like that). Sunt curioasa daca a mai avut cineva dintre voi ocazia sa il completeze... Am citit ulterior ca Mark Zuckerberg a contribuit la ambele campanii insa pentru republicani ceva mai mult. Stie cineva ceva in sensul acesta?

Comentarii