Feliz cumpleanos, Mario Vargas Llosa!

Astazi este ziua domnului Mario Vargas Llosa. Vogue Franta are o editie cu tematica peruana, ocazie cu care publica si un interviu cu Mario Vargas Llosa. Cine stie, poate intr-o zi va veni momentul cand veti citi un astfel de interviu in exclusivitate si pe Jocul Orb... N-ar fi frumos? :)

Sper ca cei 77 de ani impliniti azi sa il fi gasit sanatos, fericit si cu puterea/ inspiratia de a scrie in continuare. Ma impresioneaza intotdeauna modul in care scriitorul vorbeste despre sotia sa

(sur le discours pour le prix Nobel)

"Je me suis surpris moi-meme de cet élan d'emotion, mais je crois qu'il était moins du au prix que je venais de recevoir qu'au fait de parler de ma femme, Patricia, à qui je dois beaucoup. En fait, c'est ce qui m'a ému. Cela ne m'était jamais arrivé, tu sais? C'est peut-etre parce que c'était la première fois que je reconaissais publiquement la dette immense que j'ai envers elle. Patricia a été quelqu'un d'essentiel dans ma vie, tant sur le plan personnel que professionnel. Elle a aménagé notre vie de sorte que je puisse me consacrer entièrement à l'écriture et à la lecture"

(legat de discursul pentru premiul Nobel)

"M-am surprins pe mine insumi cu aceasta efuziune emotionala dar cred ca se datoreaza nu atat premiului pe care tocmai il primeam cat faptului de a vorbi despre sotia mea, Patricia, careia ii datorez multe. De fapt, asta m-a emotionat. Nu mi s-a mai intamplat niciodata, stii? Poate pentru ca era pentru prima data cand recunosteam public imensa datorie pe care o am fata de ea. Patricia a fost o persoana esentiala in viata mea, atat pe plan personal cat si profesional. Ea a aranjat viata noastra astfel incat eu sa ma pot consacra integral scrisului si lecturii"


Feliz cumpleanos llenos de salud, paz, amor e inspiracion, Mario Vargas Llosa!
***

PS. Nu stiu de ce dar mi-l inchipui pe Javier Bardem jucand intr-un film despre viata lui Llosa... Cam asa


***
Ati mai citit pe Jocul orb despre Mario Vargas Llosa:

Comentarii