Marina, o poveste fantasy

Am citit recent Marina de Carlos Ruiz Zafon, o carte pe care am ales-o pentru faptul ca se petrecea in Barcelona si ca, pur si simplu, nu lecturasem nimic de acest autor spaniol al carui nume il auzeam destul de frecvent (probabil suspect de frecvent :) )

Oscar Drai, un adolescent de 15 ani ce studiaza la un internat barcelonez, leaga o prietenie speciala cu Marina, o fata de varsta lui, orfana de mama, ce traieste impreuna cu tatal, German, intr-o vila enigmatica din cartierul Sarria. Cei doi adolescenti incearca sa dezlege impreuna un mister care-i duce pe strazile tainice ale Barcelonei.

Limbajul e destul de facil, organizat adeseori in figuri de stil cautate printre care multe epitete si metafore, constructia epica, marcata de suspans, puncteaza adeseori trecerea intre cele doua lumi - a realitatii de elev a lui Oscar si a misterelor pe care le cerceteaza-, mai pregnanta initial si mai estompata cu timpul. Personajele sunt construite corect, fidele lor insele, carismatice insa oarecum lipsite de complexitate. Constructia este coerenta si momentele cele mai 'science fiction' izbucnesc cateodata generand suspans si teama iar apoi, aproape cinematografic, apare un moment de recuperare a spectatorului cititorului. Intr-adevar, farmecul este dat si de strazile Barcelonei, in special pentru aceia care le-au batut si recunosc o cladire de pe la Rambla, stradute din Barrio Gotico si Born, amplasamentul cartierului Sarria...

Ca o mentiune personala, mi s-a parut bizar ca pe baiat il cheama Oscar mai ales ca Marina imi aminteste un pic de baietelul din cartea lui Eric Emanuel Schmitt "Oscar si tanti Roz"...

Romanul Marina nu este o lectura pe care sa o recomand cu adevarat. Din punctul meu de vedere, este mai degraba o carte care se citeste repede si care poate fi entertaining pentru amatorii de fantasy si de thrillere cu adolescenti :) cunoscatori ai orasului catalan.

Comentarii

  1. Din pacate, dupa primul sau roman publicat, "Umbra vantului", care la momentul respectiv, adica prin 2007, mi s-a parut genial (poate tocmai pentru ca era primul), restul - si le-am citit pe toate cu exceptia ultimului (abandonat din plictiseala) - au devenit, din pacate, progresiv comerciale. Un fel de nou Paulo Cohelo, poate in versiune ameliorata. In orice caz, pe amazon se gaseste un ghid al Barcelonei, dupa locurile descrise in "Umbra vantului". Nu l-am cumparat inca, dar ma gandesc ca trebuie sa fie interesant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am citit Umbra vantului dar cred ca ai dreptate, devine un fel de Paulo Coelho fantasy :) Ei, incercat, trecut mai departe :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu