Inside Llewyn Davis

Atunci cand un nou film semnat Joel & Ethan Coen ruleaza in oras, el este plasat destul de sus pe lista mea de filme de vazut. Dupa o serie de productii pe care le-am vazut si revazut, precum Big Lebowski, O brother, No country for old men (a personal favourite) sau True Grit, cu paranteze pentru Burn after reading si Intolerable cruelty care mi-au placut mai putin si pentru Fargo (inca nevazut), este o atitudine normala.

Inside Llewyn  Davis a fost, deci, o prioritate. Mi-am petrecut cele doua ore la cinema lasandu-ma purtata de muzica dar gandindu-ma intens la obsesia fratilor Coen pentru blues si folk (si soundtrackul din O brother e memorabil) si rationalizand intens obsesia lor pentru perdanti (Lebowski, Burn after reading etc). Cuvinte precum autodestructie si ratare au revenit cu insistenta in mintea mea, in timp real, pentru ca intentia celor doi Coen nu e deloc subtila. Sigur ca se distreaza folosind o multitudine de mijloace din care se deduce destinul lui Llewyn Davis insa pentru spectator, in afara de placerea intelectuala de a le identifica rapid si cateva zambete, parca mai exista prea putina placere de alt fel. Nu cred ca vreun personaj m-a surprins asa cum mi s-a intamplat in celelalte filme ale fratilor. Si nici povestea n-am urmarit-o cu mai multa curiozitate. Probabil ca, de altfel, nu povestea era miza lor... ci portretul ( iarasi la fel ca si in alte filme - No country, Lebowski etc)

Insa dupa cele doua ore la cinema, am iesit numai cu mintea la comparatiile dintre filme si cu cateva folkuri frumoase de cautat. Poate si cu un fel de dezamagire... Bine, fie, a existat si o surpriza: Justin Timberlake in rolul unui blues-man cu barba, atat de diferit de rolul facil din Friends with benefits. De Carey Mulligan nu spun nimic pentru ca ea este, de obicei, credibila in orice :) Oscar Isaac mi s-a parut o alegere extrem de potrivita: fizionomia perfecta si vocea perfecta... Too bad for the structure.

Asa ca va las in compania unei melodii din film Fare thee well (my personal favourite a fost The death of queen Jane) 

Comentarii

  1. Fargo este absolut superb. Tragedie shakespeariana mascata in detectice story. Sa-l vedeti neaparat! Enjoy.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu