Money make the world go round

Independenta financiara este uneori dificil de gestionat. In presa internationala se vorbeste adeseori despre generatia noastra, the millenials, si dificultatile pe care ea le-a intampinat in ceea ce priveste autonomia financiara, mai ales din cauza schimbarilor de pe piata muncii si... din cauza crizei.

Uneori faptul ca banii invart totul se poate sesiza si in cazul concret al oraselor... Iar diferentele de evolutie financiara pot rastalmaci chiar si trecutul. Sa luam exemplul a doua orase din Spania, situate la o distanta de aproximativ 200km: Zaragoza si Bilbao.

Basilica del Pilar - Zaragoza
Zaragoza detine bijuterii culturale pastrate din timpuri vechi: Aljaferia - palatul mudéjar aflat in Patrimoniul UNESCO, purtand insemne ale artei islamice initiale, ale trecerii lui Pedro IV, ale regilor Catolici, ale Inchizitiei si ale garnizoanelor cazate aici si fundalul livretului pentru Trubadur lui Verdi; Basilica Del Pilar si Catedrala La Seu cu a sa colectie impresionanta de covoare medievale, putand rivaliza cu Doamna cu Unicornul si exponatele de la Le Cluny. Doar ca, dupa o perioada economica aparent infloritoare, Zaragoza a inregistrat recent o perioada critica cu somaj de 75% si crize sociale. Asa ca peste bijuterii s-a asternut praful si orasul are acum culoarea calcaroasa a Ebro-ului. Magazinele seamana cu consignatiile postrevolutionare si doar cateva zone amintesc de valoarea culturala a monumentelor de aici. Altfel iti trebuie determinare si buna informare ca sa razbati strazile in cautarea tezaurului, nimic neprevestind frumusetea de sub stratul de praf. 

Guggenheim Museum - Bilbao

Bilbao este exact opusul. Poate ca n-a adus prea multe cu el din Renastere dar acum economia este infloritoare. In Tara Bascilor ea se afla cu 10 puncte peste media nationala. Forta economica a atras arhitecti celebri: Frank O'Gehry pentru muzeul Guggenheim, Santiago Calatrava pentru Zubi Zuri (Podul Alb), Norman Foster pentru statiile de metrou supranumite astazi Fosteritos (am adorat diminutivul acesta) sau Philip Stark pentru unul din spatiile interactive din centru. Poate ca nici cladirile Moderniste nu sunt de ignorat dar orasul a capatat un suflu nou odata cu arhitectura contemporana. Si se simte din fiecare pulsatie. Exista culoare in peisaj si oameni cu venituri interesante pe strazi care la randul lor 'consuma', generand aprioric impresia ca exista tezaure de descoperit. 

***
Independenta financiara, a fi #pebarbata, sunt obiceiuri greu de deprins, iata, chiar si pentru ... orase. Spun asta pentru ca lectia urbana poate fi foarte folositoare oricarui tanar care trece prin aceasta incercare. La inceput, cand veniturile sunt mici, este interesant sa reflectezi la cum le-ai putea transforma intr-o investitie. Pentru ca ce cu adevarat talentati/vizionari in ceea ce priveste jocurile Bursei sunt putini, investitie poate sa insemne un curs, o carte, o schimbare de imagine care sa aiba un impact favorabil asupra planurilor tale pe termen lung.

***
Voiam sa va povestesc toate acestea pe Jocul Orb dar ocazia s-a ivit mai repede decat credeam..
În această vară, Philips lansează provocarea „Fii pe barba ta!”, prin gama de produse Click & Style, două modele de aparate de îngrijire versatile, pentru orice stil. Mai multe detalii găsiţi pe site şi pe Facebook.

Comentarii

  1. Problema cu bursa e complicata. Banii micilor investitori sunt acolo ca sa fie inghititi de marii jucatori prin metode corecte ;ei pot face mii de operatii pe fiecare pachet pe minut iar tu dai un ordin dealerului si astepti sa fii bogat si sa platesti dealarul sau pori fi consiliat gresit in mod intentionat de consilierul de investitii al bancii.Daca aveai relatii bune cu acesta imparteai 'prada'si pierdeau alti mici investitori.
    Ref. la cele doua orase multe tin de echipa care conduce deci de votul tau in ultima instantade resurse etc,etc.
    Poti face bani ca antreprenor al unei afaceri daca ai pricepere abnegatie si taria de a-ti trai viata fara sefi,ierarhii sau dependente.E usor de zis ceva mai greu de facut.
    Ref la gama de produse fii pe barba ta ar trebui completata 'si baga banii la Philips.Nici o reclama sau slogan nu ascunde bunovointa si prietenie ,vrea banii tai sa nu cumva sa ajungi antreprenor.
    Ei platesc revistele glosy (sate faca manechin) de automobilsm (sa te faca Scumacher) d gradinarit(sa te faca Aurel) care trebuie consumate astel ca pantofii uriti sau fondul de ten sa devina must have.Mai nou siinternetul transmite mesaje subliminale prin retele de socializare.experimentate in primaverile arabe vezi Libia ,Tunisia Siria ,Modul cum s-a acut este invesrigat in mai multe servicii de informatii din tari care vor sa se fereasca sau sa o faca altora.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu