Raspunsuri la intrebari

Viata e mereu surprinzatoare, chiar si in chestiile marunte.
M-am apucat de vreo doua seri, la putin timp dupa postul despre Motive de plecat sau de ramas sa citesc Andrei Plesu - Despre frumusetea uitata a vietii. Asa cu gandul ca poate as mai scapa de framantarile cotidiene si m-as intoarce la altele, mai fundamentale :-) permisa sa-mi fie exprimarea...

Iar raspunsuri la intrebari...  gasesti mai mereu la Andrei Plesu

Si iata peste ce fragment am dat in articolul al carui link il aveti mai sus:

"Lucraţi conştiincios în ograda priceperii dumneavoastră, fără planuri de mîntuire universală, fără aşteptări nerealiste. Mă tem că, la această oră, soluţia nu poate veni de la mari aglutinări de energie, de la organizaţii militante, partide, „grupuri de iniţiativă“, apeluri eroice. Trebuie mai curînd să reîncepem de la buna îndărătnicie a responsabilităţii individuale, de la onestitate privată, hărnicie, exercitare tenace a propriilor aptitudini. A-ţi face un program de viaţă din cinste şi competenţă, „a-ţi face bine treaba“, a te concentra pe lotul tău de obligaţii profesionale şi morale e, deocamdată, mai productiv decît a te epuiza în acţiuni de masă, în activism public, în vervă agitatorică. Cîteva milioane de cetăţeni conştiincioşi pot schimba ţara în mai mare măsură, cred, decît o echipă de „manageri“ euforici.  E totuşi straniu că entuziasmul excesiv, scuzabil prin juvenilitate şi bună-credinţă, n-a reuşit să mă contamineze, dar că oboseala mea cronică a fost mai curînd vindecată de reprezentanţii taberei opuse: aceea a nevroticilor, a pesimismului neptunian, a lehamitei. Entuziaştii au, măcar, în priviri, o anumită lucire de candoare. Vor ceva, sînt gata de atac, aspiră la o rezolvare. Victimele lehamitei plimbă peste lume o privire obturată de cataractă."

Comentarii